Podczas inauguracji roku akademickiego 2025/2026 studenci pierwszego roku wszystkich wydziałów Politechniki Rzeszowskiej otrzymali przewodnik „Studenckie ABC” – publikację przygotowaną z myślą o ułatwieniu im startu w nowym środowisku akademickim.
Zawartość przewodnika
Przewodnik zawiera najważniejsze informacje o uczelni, jej strukturze, wydziałach i zasadach funkcjonowania, a także praktyczne wskazówki dotyczące życia studenckiego – od spraw organizacyjnych, przez kwestie socjalne i stypendialne, po zasady akademickiego savoir-vivre’u. Studenci znajdą w nim również informacje o wsparciu oferowanym przez Biuro Karier, Samorząd Studencki, Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami oraz dostępnych formach pomocy psychologicznej.
Publikacja została opracowana w ramach realizacji projektu „Minimalizowanie zjawiska drop-out w Politechnice Rzeszowskiej”, którego celem jest przeciwdziałanie przedwczesnej rezygnacji studentów ze studiów oraz zwiększenie efektywności zarządzania procesem kształcenia. Jednym z działań projektu jest przygotowanie materiałów informacyjnych wspierających adaptację studentów pierwszego roku.
Wersja elektroniczna przewodnika
Przewodnik „Studenckie ABC” jest dostępny również w wersji elektronicznej do pobrania na stronie - link do przewodnika
O projekcie „Minimalizowanie zjawiska drop-out w Politechnice Rzeszowskiej”
Projekt „Minimalizowanie zjawiska drop-out w Politechnice Rzeszowskiej” realizowany jest od 1 września 2025 roku dzięki wsparciu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS 2021-2027).
Jego celem jest wdrożenie kompleksowego systemu monitorowania zjawiska drop-out oraz zestawu działań wspierających studentów i kadrę akademicką, w tym m.in. rozwój platformy e-learningowej, organizację mikrokursów rozwijających kompetencje studentów i tworzenie nowoczesnych materiałów dydaktycznych.
Projekt realizowany będzie do 31 grudnia 2028 roku, a jego wartość wynosi 2 325 955,50 zł, w tym dofinansowanie z Funduszy Europejskich w wysokości 2 256 176,83 zł.





