Strona: Międzynarodowy sukces naszych studentów podczas XVI edycji seminarium naukowego w Czechach / Wydział Elektrotechniki i Informatyki

Międzynarodowy sukces naszych studentów podczas XVI edycji seminarium naukowego w Czechach

2021-05-26
, red.  Andrzej Siuda, Weronika Świeca

O wydarzeniu

W dniach 18-19.05.2021 r. odbyła się XVI edycja Międzynarodowego Seminarium ‘International Student Seminar on Management and Financial Issues’. W tym roku podobnie jak w poprzednim odbywała się ona w formie online na platformie Microsoft Teams. Wyniki prowadzonych badań zaprezentowali studenci m.in. z: Czech, Słowacji, Indii i Polski.

Organizatorzy wydarzenia

Organizatorami naukowego wydarzenia były: School of Business Administration in Karvina Silesian University in Opava (Czechy), Faculty of Economics Matej Bell University (Słowacja) oraz Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza. Wydarzenie było organizowane w ramach the ISIP University Project "Sharing research activities of SU OPF students in an international environment".

Prelegenci z Politechniki Rzeszowskiej

Wśród prelegentów reprezentujących Politechnikę Rzeszowską i Studenckie Koło Naukowe Młodych Ekonomistów działające pod opieką dr Marzeny Hajduk-Stelmachowicz znaleźli się:

  • Weronika Świeca (finanse i rachunkowość, 3 rok) – „7 steps to make others do what you want”,
  • Klaudia Walanus, Maciej Ozimek (finanse i rachunkowość, 3 rok) - „A financial look at the shortage on the graphics card market”,
  • Justyna Puzio (finanse i rachunkowość, 3 rok) – „Social Media as a tool for impacting consumer purchase decisions”,
  • Paulina Potyrańska (finanse i rachunkowość, 3 rok) – „Major Sins of modern organizations”,
  • Katarzyna Szpiech (finanse i rachunkowość, 3 rok) – „Making money with cryptocurrencies”,
  • Szymon Smaga (finanse i rachunkowość, 3 rok) – „UE - chances and dangers for Poland”,
  • Wojciech Sajdak (finanse i rachunkowość, 3 rok) – „There is a chance for Microinsurance”,
  • Kinga Dębska, Adrian Kocur (finanse i rachunkowość, 1 rok) – „Key feature of the manager - time management”,
  • Natalia Siorek (finanse i rachunkowość, 3 rok) – „Less or more? About savings during pandemic”,

Wydział Elektrotechniki i Informatyki reprezentowali Andrzej Siuda i Krzysztof Strzępek, studenci III roku automatyki i robotyki, którzy wystąpili z prezentacją „Artificial intelligence in optimization of crop planning”. Przedstawili w niej analizę możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji do optymalizacji planowania upraw oraz w rolnictwie precyzyjnym zarówno pod kątem technologicznym jak i od strony ekonomii, zarządzania i logistyki.

Podczas konferencji wystąpiła także studentka Paulina Bednarska prezentująca wyniki prac Studenckiego Koła Naukowego Logistyków „LogON” działającego pod opieka merytoryczną dr inż. Pauliny Bełch. Koleżanka przedstawiła referat pt. „Municipal waste logistics in Poland on the example of the health resort status commune – Solec Zdrój”.

Wszystkie zaprezentowane podczas międzynarodowego seminarium prezentacje były niezwykle interesujące i pobudzały do żywej dyskusji. 

Nagrody dla studentów

Reprezentująca trzy ośrodki akademickie Komisja oceniająca wystąpienia studentów w składzie – dr Michal Stoklasa, dr Dalibor Šimek, dr Martin Klepek, dr Pavel Adámek, inż. Daniel Kvíčala, dr Marzena Hajduk-Stelmachowicz, dr inż. Paulina Bełch – wyłoniła podczas dwudniowej konferencji grono najlepszych prelegentów. Należy podkreślić, że, zdecydowana większość spośród wyróżnionych było członkami Studenckiego Koła Naukowego Młodych Ekonomistów reprezentującego Politechnikę Rzeszowską.

W grupie dwunastu najlepszych prezentacji znalazły się te należące do Klaudii Walanus, Macieja Ozimka, Pauliny Potyrańskiej, Wojciecha Sajdaka, Natalii Siorek, Pauliny Bednarskiej (z LogON), Andrzeja Siudy i Krzysztofa Strzępka.

Szczególne gratulacje należą się Natalii Siorek za zajęcie 3 miejsca w konkursie na najlepszy referat oraz Andrzejowi Siudzie i Krzysztofowi Strzępkowi za zdobycie nagrody publiczności za najciekawsze wystąpienie. Warto podkreślić, iż miłym dodatkiem do nagrody naukowej dla wyróżnionych stały się nagrody finansowe o łącznej kwocie 16 000 CZK. Poziom rywalizacji był bardzo wysoki.

Podziękowania i gratulacje

W tych wyjątkowo trudnych czasach jesteśmy niezwykle wdzięczni za olbrzymie zaangażowanie i wsparcie merytoryczne, językowe i organizacyjne dla studentów ze strony dr Marzeny Hajduk-Stelmachowicz . Mimo, iż Pani doktor nie ma z nami zajęć dydaktycznych, mocno nas wspiera w realizacji prac badawczych. Ponadto integruje studentów pokazując, iż współpraca międzywydziałowa daje efekt synergii i jest kluczem do sukcesu.

Wyrazy szacunku składamy także na ręce dr inż. Pawła Perza, który z wielką serdecznością wspiera nas na forum międzynarodowym.

Podziękowania kierujemy także do osób bez których wsparcia współpraca międzywydziałowa byłaby niemożliwa tj. dla prorektora ds. Studenckich prof. dr hab. inż. Grzegorza Ostasza oraz dla dziekan Wydziału Zarządzania dr hab. Beaty Zatwarnickiej - Madury, prof. PRz, dziekana Wydziału Elektrotechniki i Informatyki dr hab. Romana Zajdla, prof. PRz, prodziekanów Wydziału Elektrotechniki i Informatyki ds. kształcenia dr inż. Mirosława Mazurka i dr inż. Witolda Posiewały, a także dla Kierownika Zakładu Ekonomii dr. hab. inż. Stanisława Gędka.

Dziękujemy za umożliwienie nam rozwoju osobistego oraz zawodowego nie tylko na forum krajowym, ale także międzynarodowym.

Równie serdeczne podziękowania składamy komisji oceniającej nasze prace. Dzięki Państwa spostrzeżeniom wiele się nauczyliśmy.

Serdeczne gratulacje za profesjonalną organizację wydarzenia składamy na ręce organizatorów dr Michala Stoklasy i Dziekana doc. RNDr. Ing.  Romana Šperka, Ph.D. z Silesian University in Opava School of Business Administration in Karvina.

Więcej informacji na temat wydarzenia

Więcej informacji na temat tego wydarzenia (wraz z fotorelacją) można znaleźć na stronie Silesian University in Opava School of Business Administration in Karvina: Link do wydarzenia

Powrót do archiwum aktualności